Hazret-i Cebrâîl (as), Resûlullah (sav) hazretlerine, dört elma getirdi.
Sahîh rivâyet ile nakl olunmuşdur.
Hazret-i Cebrâîl (as), Resûlullah (sav) hazretlerine, dört elma getirdi. Resûlullah, birisini Ebû Bekre (ra) verdi. Birisini Ömere (ra) verdi. Birisini Osmâna (ra) verdi. Birisini Alîye (ra) verdi.
Ebû Bekrin (ra) elması üzerinde
(Hâzâ hediyyetün minel Melik-işşefîk alâ Ebî Bekr-i Sıddîk) [Bu meliküşşefîkden Sıddîka hediyyedir] yazılmışdı.
Ömerin (ra) elması üzerinde
(Hâzâ hediyyetün minel melikil vehhâb alâ Ömer-il Hattâb), [Bu melikül vehhâbdan, Ömer-ül Hattâba hediyyedir] yazılmışdı.
Osmânın (ra) elması üzerine
(Hâzâ hediyyetün minel melik-ül hannân el mennân alâ Osmân bin Affân)
[Bu, melikül Hannân ve mennândan Osmân bin Affâna hediyyedir] yazılmışdı.
Alînin (ra) elması üzerinde,
(Hâzâ hediyyetün minel melikil Vâhibil Gâlib alâ Alî ibni Ebî Tâlib)
[Bu, Melikül Vâhibül Gâlibden, Alî bin Ebî Tâlibe hediyyedir] yazılmışdı.
Yine Ebû Bekrin (ra) elması üzerine, (Ebû Bekre buğz eden zındıkdır) yazılmış idi.
Ömerin (ra) elması üzerine, (Ömere buğz edenin yeri Sekar [Cehennem]dir) yazılmış idi.
Osmânın (ra) elması üzerine (Osmâna buğz edenin hasmı Rahmândır) yazılmış idi.
Alînin (ra) elması üzerine (Alîye buğz edenin hasmı Nebîdir) yazılmış idi.
Hazret-i Cebrâîl (as), Resûlullah (sav) hazretlerine, dört elma getirdi. Resûlullah, birisini Ebû Bekre (ra) verdi. Birisini Ömere (ra) verdi. Birisini Osmâna (ra) verdi. Birisini Alîye (ra) verdi.
Ebû Bekrin (ra) elması üzerinde
(Hâzâ hediyyetün minel Melik-işşefîk alâ Ebî Bekr-i Sıddîk) [Bu meliküşşefîkden Sıddîka hediyyedir] yazılmışdı.
Ömerin (ra) elması üzerinde
(Hâzâ hediyyetün minel melikil vehhâb alâ Ömer-il Hattâb), [Bu melikül vehhâbdan, Ömer-ül Hattâba hediyyedir] yazılmışdı.
Osmânın (ra) elması üzerine
(Hâzâ hediyyetün minel melik-ül hannân el mennân alâ Osmân bin Affân)
[Bu, melikül Hannân ve mennândan Osmân bin Affâna hediyyedir] yazılmışdı.
Alînin (ra) elması üzerinde,
(Hâzâ hediyyetün minel melikil Vâhibil Gâlib alâ Alî ibni Ebî Tâlib)
[Bu, Melikül Vâhibül Gâlibden, Alî bin Ebî Tâlibe hediyyedir] yazılmışdı.
Yine Ebû Bekrin (ra) elması üzerine, (Ebû Bekre buğz eden zındıkdır) yazılmış idi.
Ömerin (ra) elması üzerine, (Ömere buğz edenin yeri Sekar [Cehennem]dir) yazılmış idi.
Osmânın (ra) elması üzerine (Osmâna buğz edenin hasmı Rahmândır) yazılmış idi.
Alînin (ra) elması üzerine (Alîye buğz edenin hasmı Nebîdir) yazılmış idi.
Konular
- Değişmeyen rehber Hz. Muhammed (s.a.v)’i örnek edinmek
- Alamat-i Kiyamet
- Din'de Reform
- SÜNNETE TABİYET; VAHYE TABİYETTİR
- Hadislerimi Yazın!
- TARİKATLARIN AMACI NEDİR?
- İtikadi mezheplerimiz Maturidi ve Eşari
- Amelde hak mezhepler ve İmamları...
- Bir mezhep iki imam ehli sünnet ve'l-cemaat...
- Sünnete Fransız Kalanlar İçin
- Sünnet İnkârcılarına CEVAP
- Sünnet İnkârcılarına CEVAP II
- Sünnet İnkârcılarına CEVAP III..
- Sünnet İnkârcılarına CEVAP IV
- DİNDE DELİL OLARAK SÜNNET VE İNKAR EDENİN HÜKMÜ
- DİNDE DELİL OLARAK SÜNNET VE İNKAR EDENİN HÜKMÜ -II-
- DİNDE DELİL OLARAK SÜNNET VE İNKAR EDENİN HÜKMÜ -III-
- EVLİYANIN YOLU KUR’AN VE SÜNNETTİR
- Kâfirler Cehenneme girmeyecek mi?
- Kâfirlerin iyi işleri
- HAK MEZHEBLER BİRER KAPIDIR
- AYRILIK DEĞİL RAHMET KAPIMIZ: MEZHEBLER
- ÇOKLUK İÇİNDE BİRLİK
- Allah'ı Sevmede Peygambere İtaatin Yeri
- Müslüman Kimliğinin İki Temeli
- Prof. Dr. Nurettin İtr ile Sünnet Üzerine Bir Konuşma
- Sünnetsiz İslâm Arayışları
- Sünnetle Dirilmek
- Sünnet'e Uygun Yaşayamazsanız?..
- Din, İnananların Her Şeyine Karışır mı?