Caferiler gerçekten Caferi mi?

İmam-ı Cafer-i Sadık hazretleri Sünni’dir. 12 imamın hiç birisi Sebeci, Rafizi veya Vehhabi değildir. Hepsi de Sünni’dir, yani Resulullahın yolundadır. Sünni demek, sünnete uyan, yani Resulullahın yolunda olan demektir.

Şia, Hz. Ali’nin taraftarı demektir. Sünniler Hz. Ali’yi ve Resulullahın diğer eshabını sever, ayrım yapmaz. Çünkü hepsinin Cennetlik olduğunu bilir. Kur’an-ı kerimdeki, eshab-ı kiramın tamamının Cennetlik olduğunu bildiren âyetlerden birisinin meali şöyledir:
(Mekke’nin fethinden önce Allah için mal verip savaşanlar, daha sonra harcayıp savaşanlarla eşit değildir. Onların derecesi, sonradan Allah yolunda harcayan ve savaşanlardan daha yüksektir. Bununla beraber Allah onların hepsine hüsnayı [en güzel olanı, yani Cenneti] söz vermiştir.) [Hadid 10]

Şimdi soruyoruz: İmam-ı Cafer Sadık hazretlerinin, babası Muhammed Bakır hazretlerinin, oğlu Musa Kazım hazretlerinin, torunu Ali Rıza hazretlerinin mezheplerine niye uymuyorsunuz? Yine biz cevap verelim. Çünkü onların toplanmış bir mezhepleri yoktu. Onun için bu mübarek zatların mezhebine uyan yoktur.

Musa Kazım ve dedesi Muhammed Bakır’ın tedvin edilmiş mezhepleri olmadığı gibi, diğer Sünni âlimlerin de mezhepleri tedvin edilmiş değildi. Mesela imam-ı Sevri de büyük bir âlimdir, imam-ı a’zam ayarında bir âlimdir ama mezhebi tedvin edilmediği için onun mezhebine uyulmamıştır. Hz. Ali’nin Hz. Ömer’in de mezhepleri vardı, ama tedvin edilmediği için bir sistem halinde olmadığı için onların mezheplerine uyamıyoruz. Hak mezheplerin dört mezheple sınırlandırılmış olması bundandır.

Peki, imam-ı Cafer hazretlerinin mezhebi tedvin edilse idi, Müslümanlar imam-ı a’zamın hocasının mezhebini inkâr mı ederdi? Bu hiç mümkün mü? Ehl-i beyti sevmeyen Sünni olamaz. Çünkü Resulullahı seven onun akrabalarını da, torunlarını da arkadaşlarını da, hanımlarını da sever.

Peki bugün Caferiyiz diyenler gerçekten imam-ı Cafer hazretlerinin mezhebinde mi?

Seadet-i Ebediyye kitabında diyor ki:
Şiiler, kendilerine (Caferi) diyor. Halbuki, bu büyük imam, Ehl-i sünnet idi. Ehl-i sünnet âlimlerinin ve Evliyanın üstadı idi. Büyük İslam âlimlerinin gözbebeğidir. Din bilgisi üzerinde hiç kitap yazmadı. Şiilerin dört esas kitabı olan Küleyni’nin (Kafi)si, İbni Babeveyh Ebu Cafer Muhammed bin Ahmed Ali Kummi’nin (Menla yahdur)u, Ebu Cafer Muhammed bin Hasen Tusi’nin (Tehzib) ve (İstibsar) kitaplarında, imam-ı Cafer Sadıktan emirler, haberler yazılı ise de, bunları bildirenlerin sağlam ve sahih olmadıklarını kendileri de bildirmektedir. İmamiyyenin otuzikinci fırkasına Caferiyye denilir. Bunlar, Hasen-i Askeri öldükten sonra, kardeşi Cafer bin Ali imam oldu. Hasen-i Askeri’nin evladı yoktu derler. Bu Caferilerin, imam-ı Cafer Sadık’la bir ilgileri yoktur.

Şiilerin bugün ellerinde bulunan hadis ve fıkıh kitaplarını Ebu Cafer Muhammed bin Yakub Küleyni ile Ebu Cafer Muhammed bin Hasen Kummi yazdıkları için, kendilerine Caferi diyorlar.

Demek ki Caferiliğin, imam-ı Cafer sadıkla ilgisi yoktur. İlgisi olsa idi, bu kadar ehl-i sünnet âlimi, Resulullahın torunlarından kıymetli bir zatın mezhebine girmez mi idi?

İmam-ı a’zam ve hocaları
Ehl-i sünnet Müslümanlarının en büyük âlimi, imam-ı a’zam hazretleri, bütün dünya işlerini, talebelerini ve vazifeleri bırakarak, iki sene, imam-ı Cafer Sadık hazretlerinin sohbetinde bulundu. İmam-ı Cafer Sadık hazretlerinin ilim deryasından doya doya bilgi topladı. Onun, Resulullahtan gelen nurları saçan mübarek kalbinden feyzler aldı. (İmam-ı Cafer Sadık hazretlerine iki sene hizmet etmeseydim, bir şeyden haberim olmayacaktı) buyurdu. İmam-ı a’zam Ebu Hanife hazretleri, imam-ı Cafer Sadık’tan aldığı bilgilerle, feyizlerle olgunlaştı. Çok kimseye nasip olmayan yüksekliklere kavuştu.

Şii kitapları da bildiriyor ki:
Ehl-i sünnet imamları, iman ve fıkıh bilgilerinin ve tasavvuf marifetlerinin, hatta tefsir ve hadis bilgilerinin çoğunu Ehl-i beyt imamlarından öğrendi. Onların terbiyeleri ile yetiştiler. Onların teveccühleri ile yükseldiler. Onlardan müjdeler aldılar. Mesela Şii âlimlerinden ibni Mutahhir-i Hulli (Nehcülhak) ve (Minhecülkerame) kitaplarında, imam-ı a’zam ile imam-ı Malik’in, imam-ı Cafer Sadık’tan ders aldıklarını, Onun yanında yükseldiklerini yazıyor.

İmam-ı a’zam, imam-ı Muhammed Bakır’dan ve Zeyd-i şehidden de ders aldı. Bu mübarek imamlara yıllarca hizmet ederek ilim ve feyz almış olan Ehl-i sünnet âlimlerine dil uzatmak ne kadar çirkindir. Zerre kadar vicdanı olan kimselerin, o yüce imamlardan fetva vermek ve ictihad etmek için icazet almış olan bu âlimlere itaat etmeleri farz olmaz mı? İmam-ı a’zamın, imam-ı Bakır’dan ve Zeyd-i şehidden ve imam-ı Cafer Sadık’tan, fetva vermek için icazet aldığını Şii imamlarından şeyh-i Hulli de bildiriyor.

İmam-ı a’zamın, ictihad etmek şartlarını taşıdığı, bu imamların şehadetleri ile anlaşılıyor. İmam-ı a’zama dil uzatmak, masum olduğunu söyledikleri 12 imamın şahitliğini reddetmek olur. Bu ise, bütün Şiilerce küfür olmaktadır. Hele masum imamın bulunmadığı bu zamanda, imam-ı a’zamın mezhebine girmek, yani Ehl-i sünnet olmak, bütün Şiilere farz olmaz mı?

Caferiler gerçekten Caferi mi? yorumları

  • Image Description
    ali muaviye ömeroğlu
    24.07.2011

    caferilik diye bir şey yoktur..imamı caferi sadık..ks.hz.leri büyük mürşid-i kamildir..o şahsiyeti seven hanefi mezhebi mensubu olmalı.

  • Image Description
    misafir
    25.12.2011

    İmam-ı a’zam AMI IYI NIYETININDEN SÜPHEM YOKTA AMA ASIL IMAM VEDE EHLIBEYT VAR KEN NEDE ÖYRENCISI VE YA MÜRIDININ MEZHEPINE DAVET EDILIYOR YANI ISLAMIYETIN ÖZÜ VEDE EHLIBEYIT IN ISLAMA BAKISI ÖYRETILIP ANLATILMIYORDA NDEN SONRADAN UYDURULMUS KURALLARLA ISLAMIYET DEVAM ETTIRILIUYOR BUNLAR HZ ALI DEN DAHAMI ISLAM IDILER AYRICA EHLI SÜNNET ADI ALTINDA ÖZ ILAM OLAN SIIA VE TARAFTARLARI HORLANIP YOZ GIBI GÖSTERILIYOR BUNU ANLAMAK BIRAZ NORMAL INSAN ICIN ZOR

  • Image Description
    propaganda
    25.12.2011

    Caferilerin bahsettiği CAFER, caferi sadık değildir. Sadece isim benzerliği vardır. Ve propaganda amaclı olarak caferi sadıkmış gibi lanse edilmektedir.

  • Image Description
    mücahit47
    12.06.2012

    caferilik diye bir şey yoktur diyen kişiler o cafer başka cafer diyenler hele neymiş gerçeği bir anlatında senet sepet gösterinde okuyalım bilelim bir pislik atıyrosunuz ortaya çekilip gidiyorsunuz ya müslüman değil ateistsiniz dalga geçiyorsunuz müslümanlarla yada Türkiyedeki gizli yahudilerdensiniz .

    İmam cafer sadık kendi döneminde taraftarlık fikrini akaidini kitaplaştırmış mübarek peygamber torunudur yazıları ve fikirleri tahrif edilmeden günümüze kadar kendi el yazmasıla gelmiştir siz çıkmış rezilce palavra uyduruyorsun ben gördüm gerçeğini açık seçik Allah'tan kork.
    o kadar çok bilgin varsa Caferi kardeşelerimizden selam verdiklerimiz var siz o iki kişi gelin sizi götüreyim onların yanınada delilnizi ortaya koyun sonrada peygamber efendimizin yapıtğı gibi lanetleşin bakalım yüreğiniz yetiyorsa.

  • Image Description
    farklı şeyler
    13.06.2012

    Delil İMAM AZAM'dır.. Delil Şahı nakşibendi, imam rabbinlerdir.

    Caferi Sadık k.s. bugün gördüğünüz tarikatların silsilesindedir. Ehli sünnet alimlerince en cok sevilen büyüklerdendir. İmam azam'ın hocasıdır.

    Yani bizler caferi sadık hzlerini çok severiz ve ona bağlıyız.

    Caferilerinin caferi ise tamamen farklı birisidir. Ve sadece isim benzerliği vardır. Çok yıllar sonra ortaya çıkmıştır. Şii kökenlidir. Nasıl oluyorda imam azam gibi büyük biri şii birinden ders alabilir. Böyle birşey olmayacağına göre. İki cafer de cok farklı kişilerdir.

    Aynı şekilde nasıl oluyor da ehli sünnet tarikatları bir şiiye bağlı olsun. Bu da imkansızdır. O yüzden şiilerin bir kolu olan caferiler, caferi sadık hazretleri üzerinden pirim yapmata ve ona iftira atmaktadırlar.

    Caferi sadık hzlerinin yolu şiilik değil ehli sünnet velcemaattır.

  • Image Description
    misafir
    20.08.2013

    ya nerenizden uyduruyorsunuz hanefiliği meşrulaştırmak için atılan yalanlara bak araştırın delil kardeşim delil delil ebu hanife demek değildir

  • Image Description
    misafir
    20.08.2013

    Allahtan korkmuyormusun yalan konuşmaya. Eğer bilmeden konuşuyorsanda ilimsiz delilsiz mesnetsiz konuşma gene Allahtan kork