İbni Suud'a Şovalyelik Nişanı
“İngilizlerin bölgedeki siyasi temsilcisi W. Shakespear, 1914 Şubatında Riyad’a gelmiş, bu vesileyle İngilizler ile Suudiler arasında sıcak yakınlaşmalar tesis edilmişti. I. Dünya Savaşı çıkınca bu dostluk daha da pekişti. Osmanlı’nın ittifak çağrısına red cevabı veren İbni Suud, bunun hemen arkasından, Osmanlı heyeti hala Riyad’da iken, İngilizlere ittifak teklifinde bulundu....Artık büyük savaşta Osmanlı’nın Necd valisinin safı belli olmuştu. Bu birliktelik, İbni Suud’a İngiltere-Hindistan İmparatorluğu’nun şövalyelik nişanı verilmesiyle pekiştirildi.” (s.46 )
“İbni Suud şunları söylemektedir:
(Eğer siz İngilizler, kızlarınızı karım olsun diye bana önerseniz kabul ederdim...Fakat Mekke Şerifi’nin veya Mekkelilerden ve diğer müslümanlardan müşrik saydıklarımızın kızlarını alamam. Hıristiyanların kestiği hayvanların etlerini sorgusuz sualsiz yerim.)
Bu duygularla yüklü olan İbni Suud, bir başka toplantıda da Hıristiyanlarla ilgili bazı Kur’an ayetlerini okumuş, sonra da Philby’e dönerek kendisini kuzeni saydığını, zira hıristiyanların İshak Peygamber, Arapların da İshak’ın kardeşi İsmail Peygamber evladından olduklarını, Türklerin ise Tatar kökenli evlad-ı İblis’ten olduklarını açık yüreklilikle ifade etmişti.” (s.48 )
Kaynak: Doç. Dr. M. Ali Büyükkara, İhvan'dan Cüheyman'a Suudi Arabistan ve Vehhabilik, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2004.
“İbni Suud şunları söylemektedir:
(Eğer siz İngilizler, kızlarınızı karım olsun diye bana önerseniz kabul ederdim...Fakat Mekke Şerifi’nin veya Mekkelilerden ve diğer müslümanlardan müşrik saydıklarımızın kızlarını alamam. Hıristiyanların kestiği hayvanların etlerini sorgusuz sualsiz yerim.)
Bu duygularla yüklü olan İbni Suud, bir başka toplantıda da Hıristiyanlarla ilgili bazı Kur’an ayetlerini okumuş, sonra da Philby’e dönerek kendisini kuzeni saydığını, zira hıristiyanların İshak Peygamber, Arapların da İshak’ın kardeşi İsmail Peygamber evladından olduklarını, Türklerin ise Tatar kökenli evlad-ı İblis’ten olduklarını açık yüreklilikle ifade etmişti.” (s.48 )
Kaynak: Doç. Dr. M. Ali Büyükkara, İhvan'dan Cüheyman'a Suudi Arabistan ve Vehhabilik, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2004.
Konular
- DEĞİŞİKLİK YOK ETMEK DEMEKTİR
- DİNDE REFORM NE DEMEKTİR
- KLASİK VE MODERN KAYNAKLAR
- Âdetler dinde delil olur mu?
- DİNDE KOLAYLIK VAR NE DEMEK
- TESETTÜR FARZDIR
- AÇIK GEZMEK FARKLI BİR GÜNAHTIR
- DİNİMİZDE TESETTÜRÜN ÖNEMİ
- YAKAYI ÖRTMEK NE DEMEK?
- MÜSLÜMAN ALLAH'A VE RESULÜNE İNANIR
- KUR'AN-I KERİM VE MARJİNAL GRUPLAR
- SELEFİLİK NEYİN DEVAMI
- PROF.DR.M.ALİ ESABUNI:ORYANTALİZMDEN ETKİLENENLER KUR'AN-I KERİM'İ ANLAYAMAZLAR
- ÖMRÜNÜ YANLIŞA ADAYAN ADAM:FAZLURRAHMAN
- Süleyman Ateş'in"Cennet Kimsenin Tekelinde Değildir"Başlıklı Makalesinin Tenkidi
- Çağdaş Tefsir Telakkilerinin Reddetiği Kur'ânî Bir Hakikat:Berzah Alemi Ve Kabir Azabı
- İBN TEYMİYYE'NİN İTİKADİ GÖRÜŞLERİ
- KUR'AN
- EHL-İ SÜNNET'İ MÜDAFAA VE BİD'ATLERİ TENKİD
- İTİKAT ALİMLERİMİZ İMAM-I MATÜRİDİ
- İTİKAD ALİMLERİMİZ EBU'L HASAN EŞ'ARİ
- H.Kırbaşoğlu'nun "Hz.İsa'yı Gökten İndiren Hadislerin Tenkidi"Başlıklı Makalesine Reddiye
- MÜSLÜMAN HANIM NİÇİN ÖRTÜNÜR
- ÇEVREYE Mİ YOKSA ALLAH'IN DİNİNE Mİ UYACAĞIZ?
- SELEF VE SELEFİLİK
- SELEFİLİK İTİKADI BİR MEZHEP MİDİR?
- YAHUDİ TARİHİ YAHUDİ DİNİ
- AYETLERİN İNİŞ SEBEBİ VE GEÇERLİLİĞİ
- KUR'AN'DAKİ SÜNNET
- Tek Başına Bir Hadis Mecmuası:EBU HUREYRE