Zehirli | Konular | Kitaplar

SARIK İLE NAMAZ KILMAK HAKKINDA...

ESSELAM!

Allahu Teala (celle celalühu) cümlemize feraset versin.
Sarık mevzusunda Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem)'in çok güzel tavsiyeleri vardır.
Sarık sarmalarını hem ashabına tavsiye etmiş, hemde bunun çok önemli bir şiar olduğunu önemle vurgulamışlardır.
Fakat bazı kendini bilmezler olmadık laflar etmekte, "-Ebu Leheb'de de, Ebu Cehil'de de sarık vardı. Nasıl sarık İslam'ın şiarıdır?" demektedirler.
Onlara deriz ki; evet! sarığı mekkenin azılı müşrikleri Ebu Leheb ve Ebu Cehil de sarardı, fakat Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) onlar ne yaptı ise tam zıttını yaparlar, örneğin Ebu Cehil sarığının ucunu sola uzattıysa o sağa uzatır, Ebu Cehil hiç bırakmadı ise o ucunu dört parmak kadar bırakırdı, yani onlara resmen muhalefet ederdi. Zaten Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem)'in;
"-BIYIKLARI KISALTIN, SAKALLARI UZATIN. MÜŞRİKLERE MUHALEFET EDİN!" Hadis-i Şerifi de buna ıspat olarak yetmez mi?!

Rabbim (azze ve celle) bzileri O güzel Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)'e ittibadan ayırmasın.

VESSELAM!


22 yorum

Sayın Feridun bey ne güzel

Sayın Feridun bey ne güzel anlatmışsınız umarım dedikleriniz uyguluyorsunuzdur..

Benimde bu aralar müslümanların ve özelliklede hocalarımızın kravat takmaları aklıma takılıyor..

Gayri müslimlere benzememe konusundaki çeşitli hadisi şerifleri duyunca insan düşünemden edemiyor..

Acaba bu kravat takma konusundaki muteber Fetva nedir bilen var mı?

10.12.2008 - Hakan Ç.

sarıkla ilgili

ESsselamü aleyküm ferudun bey Allah, razı olsun ne yazıkki sarık günümüzde sadece bazı cemaatler tarafından kullanılmakta
ve hatta bazı kendisini alim zanneden zevat bu sünnete karşı çıkarak
hangi zaman da yaşıyoruz gibi cahilane sözler sarfediyorlar.
size teşekkür ediyorum

14.01.2009 - salih doğan

arab cemiyyetinin müslim

arab cemiyyetinin müslim ve kafir olarak ikiye bölünmesiyle kendi örf ve ananeleri üzerinden birbirlerine muhalefeti söz konusudur. KONUNUN İSLAMIN ŞİARIYLA NE ALAKASI VAR. şeairil- islam kuranda anlatılır. oraya muracaat en uygun olandır

10.02.2009 - misafir

ALLAH rızası için siteye birşeyler eklemek

KANLIKLAR İÇİNDEKİ BEN
biliyormusun? neyi? neyi biliyorsan anlat. hangi konuda? hangi konuyu istersen. anlayamadım.
ne anlatacaksınki bugün ne yediğinimi? dün nereleri gezdiğinimi? hangi takımın şampiyon olacağınımı?yoksa eski kız arkadaşlarınımı? hangi şarkıcıyımı veya hangi oyuncuyu beğendiğinimi? kendin için ve ALLAH için ne yaptın. hiçbirşey!!! bilmiyorsun bırakta ben anlatayım. ALLAH varmı? var. öyleyse neden ALLAH yokmuş gibi yaşıyorsun. nefsinin mi kulusun ALLAHın mı* ALLAHın öyleyse neden nefsinin her dediğini yapıyorsun. nefsinin dinmesi için neden oruç tutmuyorsun.paranı ve malını ancak kimin için feda edersin. ALLAH için öyleyse neden ALLAH için zekat vermiyorsun.müslümanmısın? müslümanım öyleyse neden seni diğer dinlerden ayıran namazı kılmıyorsun? kuranı kerimden hiç ayet biliyormusun* hayır bilmiyorum. ozaman şu ayeti iyi dinle (iman etmeyenlere gelince deki elinizden geleni yapın bizde gerekini yapmaktayız bekleyn şüphesiz bizde beklemekteyiz göklerin ve yerin gaybını bilmek yalnız ALLAH a mahsustur. herşey ona döndürülür.) sana bir dua öğreteyimmi? öğret. ey ALLAHım hz.adem gibi af olmam için ömür boyu göz yaşı döksem beni affedermisin. ey ALLAHım hz. nuh gibi boyu boğazıma kadar taşlansam iyileştikten sonra beni taşlayanlara sırf sen hoşnut olasın diye yine tebliğe koşsam beni affedermisin. ey ALLAH
ım seid abdulkadir geylani gibi 32 yıl çöllerde yalnız seni zikretsem beni affedermisin. ey ALLAHım bilali habeşi gibi kızgın çöllerde kayalar bindirilse üzerime zincirler vurulsa bednime ben yine ALLAH birdir desem beni affedermisin. ey ALLAHım hz.ibrahim gibi senin uğrunda ateşlere atılmayı yeylesem beni affedermisin. ey ALLAHım biliyorum bunların hiçbirini yapamam ama yapdığım kadarıyla olsa beni affedermisin.

04.04.2009 - abdulkadir

Sarık Takmak

Sıcak iklim kuşağının ve kum fırtınalarının bolca bulunduğu çöl ortamlarında yaşamak zorunda olan insanların, tecrübeleri sonucunda kültürlerine ekledikleri bir giyinme/korunma şekli olan sarık ve kadınlarca kullanılmış olan burkanın dinin bir rüknü olmayıp örfün veya ihtiyacın ürünü olduğunu anlamak için alim olmaya da ihtiyaç yoktur. Güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildiğini söyleyen Peygamberin, "Güzel Ahlakı" yerine O'nun sakalı, giysi modeli ile kendisini kandıran formalistlerin bu tutumları anlaşılır şey değildir.Bu ve benzeri nedenlerden dolayı,Müslümanların halihazırdaki gündemi ile Dünya liginin neden alt sıralarında yer aldıkları arasında da bir çelişki bulunmamaktadır.

08.04.2009 - Baldede

sarık sakal eski giyim tarzıdır diyenlere

baldede beyfendi sizin modernlik dediğiniz tarzda giyinmeniz sizin ve sizler gibilerin hoşuna gidebilir. ama biz cübbe sarık giyenler sizlere muhalafet etmiyorsak siz bizi muhalafet edecek hakkı nereden buluyorsunuz.ben müslümanım ümmet olarakta muhammet (sav) ümmetindenim diyorsunuz ama her nedense sarıklı sakıllıları hor görüp aşşağılıyorsunuz. ALLAH ın habibinin ve ehli beytinin giymiş olduğu elbiselere küfr edin kafirler gibi giyinin yiyin için sonradan da ALLAH utealanın mağfiretine sığının peygamber efendimizden de şefaat isteyin. hangiyüzle peygamber efenidimizin karşısına çıkıpta bana bir şefaat ver ya resulALLAH diyeceksiniz şaşarım. sen bana giyinmiş olduğum elbisemden dolayı küfret sonra mahşerde şefaat iste. bir hadisi şerif (benim ümmetimden olanların hepsi cennetliktir olmayanlar müstesna) sen elbisesineküfr et sonra bende ümmetindenim de islam şekilsiz din değildir beyfendi şekilsiz olanlar sizlersiniz.

09.04.2009 - abdul kadir ortayol

EL CEVAP

ALLAH İSLAH ETSİNNN SANA SADECE BİRŞEY SÖYLEYEYİMM SEN KARŞILAŞTIR KARŞIDAN İKİ TANE ŞAHIS GELİYO BİRİ SARIKLI DİĞERİ SARIKSIZ GÖRDÜĞÜN SARIKLI SANA HEMEN NEYİ ÇAĞRIŞTIRIR MUHAKKAKKİ BU MÜSLÜMAN BAK HEMEN YANLIŞ ANLAYIP YANINIDAKİ MÜSLÜMAN DEĞİLMİYDİ DEME SAKIN DEMEKKİ ÇAĞRIŞTIRDIĞINA GÖRE SARIK BİR İSLAM ŞİARIDIR NE KÜÇÜMSE KARDEŞİM NE DE HAKARET ET DERİM SANA AYNI ŞEKİLDE KARŞIDAN GELEN İKİ KİŞİDEN BİRİ GÜZEL SÜNNETE UYGUN SAKALLI DİĞERİ DE SİNEK KAYDIYI OLMUŞ BU İKİ KİŞİYİ GÖRÜNCE SAKKALLI OLAN SANA HEMEN MÜSLÜMANLIĞI HATIRLATIR ASLA SAKIN KÜÇÜMSEME ALAYDA ETME DERİM SANA ÇÜNKÜ İSLAM ŞİARIDI SAKAL LLAH HEPİMİZİ HİDAYETE ERDİRDİKTEN SONRA SAPIKLIĞA DÜŞÜRMESİN AMİN!

06.05.2009 - misafir

FİTNEYE CEVAB:

feridun bey çok güzel bir konu açmışsınız.ALLAHU TEALA RAZI OLSUN.bazıları fitne fitne diye kendini yedi bitirdi fakat bu nasrettin hocanın eşşek meselesi misali
(aklımda kaldığınca):
hoca efendi bir gün yanında bir çocukla eşşek üzerinde giderken onu görenler:
-ne ayıp kendi eşeğe binmiş küçücük çocuğu yürütüyor demiş.
hoca efendi ayıp oldu herhalde diye çocuğu bindirmiş kendi inmiş; tekrar görenler:
-aa hiç utanma kalmamış artık gençlerdede.yaşlı adamcağız yürüyorda kendi eşekde gidiyor.demişler.
bu sefer ikiside binmiş.gene görenler:
-insanlardada acıma kalmamış artık eşeğin karnı yere değecek nerdeyse.demişler.
ikiside inmiş.görenler:
-enayimi bunlar eşek boş gidiyorde kendileri yayan gidiyor.demiş.
hoca artık sonunda:
tut çocuğum şurdan bir tahtada eşeği biz yüklenelim artık demiş.
nededi diye bakılcak olursa diyen der zaten.müslümanlar her konuda hüsnü zan etmeliyken sakal gibi bir sünnete bu gözle bakanları KINIYORUM.
müslümanın sevdiği güzeldir.kafiride bizi ilgilendirmez.
DAHA BAŞKA NE SORUN VAR?
zaruret haliyle zulumde olmak bunlardan ayrıdır onada bişey diyemem.mesela hiç sarık kullanılmayan sarık düşmanları yanındada sarık takmayı destekliyor değilim.çünkü can tehlikesi mevcut.bu durumda sarık değil daha başka şeylerde görünüşte terk edilir.bunlar büsbütün terk değildir.fakat hiç sarık olmadığı halde hoş karşılanacağınızı bildiğiniz yerdede sarık kullanılır taraftarıyım buradada FİTNE, MİTNE BAHANEDİR!YUKARIDA OLDUĞU ÜZERE.

11.05.2009 - misafir

Sarıgı kücümseyen

Sarıgı kücümseyen şahıslara bir soru sormak istiyorum.sünnet olmanın hükmü nedir.peygamber efendimizin sünnetidir dimi peki halk arasında sünnetsiz dolasan kişiye nasıl bakılır.size soruyorum.hadi cevabını verin.işte nasıl sünnet olmak efendimizin sünneti ise sarık takmak ve cübbe gimek vede sakal bırakmakta öyle.bakın sarıga ,sakala kücümseyerek bakanlar bunları iklimle ilişkilendirenler.bunlara tarihsel diyenler yarın peygamberin huzurunda ne cevap vereceksiniz.efendimiz orada pantolon ve kravat takmayacak herhalde.bakın konustugunuz kelimelere dikkat edin sünneti kücümsemek insanin dinini küfür yamaclarına getirir.sakalı kücümsemek peygamberi kücümsemektir.bunu yapanlara utanın diyoruö.siz bazı cemaat liderlerinin sünnetini yapacagınıza peygamberin sünnetini yapın diyorum.unutmayınki o cemaat liderlerinden bazıları haclılarla ve yahudilerle iş birligi icinde diyalog calisması yapmakta,islam dininden baska din tanımakta iyi bir hristiyanında cennete gidecegini öne sürmekte.ahmet sahin denen adamda peygamberi kabul etmek bir kemal mertebesi diyor önemli olan üc semavi dinden birine inanmakmıs,vahlar olsun yazıklar olsun.bu milletin parasını cocuklara sarkı ögretmek icin kullananlara

13.06.2009 - misafir

öyle ve ya böyle.şu

öyle ve ya böyle.şu sebeple ya da bu sebeple Resulullah (SAV) efendimiz takmıştır sarığı.takmasan günah olmaz ama takarsan güzel olur.insanın sevdiğine kıyafetle de benzemek istemesinden doğal ne var.ve sevilmeye ondan(SAV) daha layık kim var.o ki Allah(C.C) tüm alemi onu yarattığı nurdan yarattı.O nur ki bir şeyi beğenmiştir;sırf o beğendi diye beğenir mümin.Resulullah(SAV) efendimizin sevdiği şeyi kınamak yakışırmı müslümana?
kendimize fetva arıyoruz sürekli.Şöyle de yapsam olur,böylesi de doğrudur filan...
fetva sakata,hastaya,sıkıntısı olana lazım.fetvayı da herkesten değil,bir mürşid-i kamilden almak icabeder.
sünneti yapalım,yapamıyorsak yapamıyorum diye üzülelim.o vakit alemlerin efendisi Resullullah(SAV) bizi sever.O bizi severse Allah(C.C) da bizi sever.Çünkü Allah(C.C)
O nu,onun sevdiklerini de sevmesine sebep olacak kadar çok sevdi.

27.09.2009 - misafir

Hangisi Doğru

Eğer bu benzeme konusu basit şekilde anaşılacaksa o zaman sizde ebu cehilin torunlarının yaptığı arabalara binmeyin ortaya attıkları devlet yönetim şekilleri iktisat politikaları vs. veya evde musluk elektrik ampul televizyon bilgisayar kullanmayalım bunların dışında yaşayın. Allah ancak kalplerimize bakar.

23.11.2009 - misafir

hadi sünneti günümüze taşıyalım

s.a bakın kardeşlarim hadi bu sarık takma işini günümüze taşıyalım.müslümanlar olarak varsayalımki hep sarıklaıyız ve sünnet olarak kabul edelim.peki sabah kalktıkki bütün gayri müslimler sarık sarmış?soru biz ne yapmalıyız diyeceksinizki tersini yapacagız biz cıkartacagız yani sarıgı terk edeceyiz.peki terk edilen şey hic sünnet olurmu??.bazıları diyecekki sarıgı terk etmeyiz şekildeyişikliyi yaparız, cünkü peykanberimiz böyle yapmıştı.peki peykanberimiz nicin bunu terk etmemiştir bilirmisiniz.demiyormiki.. müşriklerle aramızda sadece kafamızdaki sarıklar benzer. ozanan demekki cıkartmıyorlar niye cünkü zorunlu mevsin cıcak .eyerki mevsimi bizim gibi normal olan bir ülkede müşrikler sarık sararsa bence cıkarmak sünnet olurdu. en iyisini allah bilir.

14.12.2009 - teymiye

SARIK BİZİM BAŞTACIMIZDIR!

Konu bu kadar çözümsüz ya da dallandırılıp budaklandırılacak kadar karmaşık değil! Gayet basit ve net... Bizim için önemli olan Efendimizin (sallallahu aleyhi ve sellem) sarık sarmış olması ve bunu ümmetine tavsiye etmiş olmasıdır. Bir şeyin, sünnet-i huda olması ya da sünnet-i zevaid olması, o şeyin ibadet ya da adet olup olmadığını gösterir. Bizim için her ikisi de baştacıdır. Çünki ikisi de Efendimizden (sallallahu aleyhi ve sellem) kaynaklanmıştır. Adet olsun ibadet olsun her ikisinde de büyük faydalar vardır. Yalnız bizler ibadet kısmından olan sünnetlere uymakla memuruz. Adet kısmından olan sünnetlere (yaşadığımız memleketin adetlerinden dolayı) uyamadığımız için günah kazanmayız. Fakat uyarsak sevap kazanırız. En önemli noktaysa, adet üzere yapılan sünnetleri de beğenmemek, ibadet olarak yapılan sünnetleri beğenmemek gibi KÜFÜRdür!!!

23.12.2009 - Mehmet

Müslümanla gayri müslimi ayıran nokta???

İnsanlar kuran ahlakından uzaklaşıp kuranı ölülere okunan bir kitapmış gibi ele alması ile yahudilere gayrimüslimlere ve münafiklara benzeyiş şekillerinden ayıran Peygamber efendimizin(S.A.V) yaşantısıdır.Müslimanı müsliman olmayanlardan ayıran namaz kılarken sarık Şia'sıdır.Allah'ın Resulü (sav) şöyle buyurmaktadır: "Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır"
Rükâne (ra) Peygamber (sav) ile görüşmüştür. Rükâne der ki:
"Resûlullah (sav) in şüphesiz bizimle müşrikler arasındaki fark, takkeler üzerindeki sarıklardı, buyurduğunu işittim"Dünya müslümanın cehennemi kafirin ise cennetidir.Öyle ise kuran ahlakı ile ahlaklanalım.Peygamber efendimizin şafaatına ALLAH'ın rizasını istiyor isek kurah ahlakı ile ahlaklanalım.Allah hepinizden razı olsun.

ESSELAMU ALEYKÜM

15.02.2012 - Salih PEKTAŞ -Malatya

ey cahiller! hakikatın menbaı

ey cahiller! hakikatın menbaı olan Din-i Mübini sakala sarığa feda ettiniz! sizin yaptığınız bu kötülük deryaya bulaşsa onu bile kirletmeye yeter! zira siz,insanlığa hidayet olsun diye ikram edilen dini,yahudileşenler gibi atalar dini haline getirdiniz ve müminleri arabist dinciliğe hapsettiniz! nasıl ki ademin adamlığına değil toprağına takan iblise lanet ediyorum,işta bu zihniyete de aynen öyle lanet ediyorum!

23.02.2012 - misafir

Konular