Geçici nikâh haramdır
Mütanın haram edildiğini bildiren hadis-i şerif, Buhari, Müslim, Tirmizi ve Muvatta’da yazılıdır. Bunu haber verenlerden biri de Hz. Ali’dir. İbni Sebe’nin, müta için Hz. Ömer’in ictihadı demesi de, çok yanlıştır. Çünkü, Eshab-ı kiramdan hiçbiri buna muhalefet etmedi ve icma hasıl oldu. Fetava-yi Hindiyye’de diyor ki:
(Ücret karşılığı zina yapan fahişeye [genel evdeki kadına], İmam-ı a’zama göre had vurulmaz. İkisi de şiddetli tazir olunur ve tövbe edinceye kadar hapis olunur. İmameyne göre, ikisine de had cezası yapılır. Müta yapana da fahişe gibi had vurulmaz.) Fakat zinanın had cezası yapılmayan kısımları da haramdır. (Berika)
Tefsir ve fıkıh kitapları diyor ki: Nisa suresinin (İstimta ettiğiniz kadınların ücretini verin) mealindeki 24. âyeti, müta için değil, nikahtaki mehir parasını vermek içindir. Beydavi tefsiri bu âyeti açıklarken buyuruyor ki: (Bu âyet, sahih olan nikahı bildiriyor, mütayı bildirmiyor. Mehir parasını emrediyor. Müta, önce mubahtı, sonra yasak edildi.) [Şeyhzade tefsiri c.2, s.26]
Büyük âlim Burhaneddin-i Mergınani’nin Hidaye kitabının şerhi olan İnaye kitabında, Mevlana Ekmelüddin buyuruyor ki: Müta batıldır. Abdullah ibni Abbas’ın bildirdiği gibi, müta önceleri mubah idi. Fakat, hadis-i şerif ile, bunun yasak edildiğini, Eshab-ı kiram söz birliği ile bildirmektedir. Muhammed ibni Hanefiye dedi ki: (Babam imam-ı Ali buyurdu ki Hayber kalesi alındığı gün, Resulullah mütayı yasakladı.
Eshab-ı kiramdan Rebi bin Meysere buyuruyor ki: “Hayber’i feth ettiğimiz gün, Resulullah, mütayı, üç gün helal etti. Ben, amcamla bir kadının kapısına geldik. Gayr-i müslim bir kadın kapıya çıktı, beni içeri aldı. O gece orada kaldım. Sabah olunca, Resulullahın sokaklarda, (Ey Müslümanlar, Resulullah müta nikahını yasak etti) diye ilan ettirdiğini duydum. Hepimiz mütadan vazgeçtik.”Resulullah, hayatta iken, mütayı yasak ettiğini, Eshab-ı kiram, icma ile bildirmektedir. İcma, âyeti ve hadisi değiştirmez, âyetin ve hadisin değiştirildiğini haber verir.
Cabir bin Zeyd diyor ki: Abdullah İbni Abbas da, ölmeden önce, mütanın yasak edildiğini söyledi. Böylece, icma hasıl oldu. İmam-ı Malik, Muvatta’da Hz. Ali’nin bildirdiği hadis-i şerifi yazmaktadır. Hz. Ali buyurdu ki: (Hayber kalesini aldığımız gün Resulullah eşek eti ile mütayı yasak etti.) [İnaye s. 231]
İbni Mace’nin bildirdiği hadis-i şerifte, Hz. Ömer’in, (Fahr-i alem mütayı, üç kere helal, üç kere de haram etti. Vallahi, evli birinin, müta yaptığını işitirsem, onu recm eder, İslamiyetin emrini yerine getiririm) demesi, mütayı Hz. Ömer’in yasak ettiğini değil, Resulullahın yasak ettiğini, Onun yasakladığı şeyi yaptırmayacağını gösteriyor. Eshab-ı kiramın hepsi, halifenin bu sözünü destekledi. İbni Abbas hariç, hiç kimse tarafından itiraz olunmaması da, bunun önceden yasak edilmiş olduğunu herkesin bildiğini göstermektedir. Hz. Ali, Abdullah ibni Abbas’a, (Sen yanılıyorsun, Fahr-i alem, mütayı yasak etti) dedi. İmam-ı Ali’nin bu sözü üzerine, İbni Abbas da, sözünden dönmüş, mütanın sonradan haram edildiğini söylemiştir. (Buhari)
28072002
Geçici nikâh haramdır yorumları
NURR
13.08.2009bende sevdigim biriyle her hangi bir ilişki yaşamadık ama o gün ne hikmetse yanlız kaldıgımız zamn iyi şeyler olmadı.ve bana gecici nikahdan bahsetttii 2 saat 3 saat nekadar istersem dedii .sonra bana helalımsin dedi.ama biz ilişkiye girmedik.sadece sarıldık o kadarrrr. lütfen bana yardımcı olunnn
misafir
22.07.2011Muta nikahı ile ilgili olarak bir tek ayet meali ile cevap verilmiş, o meal de nikah değil zina ile ilgili ayet meali.
Kuran da nikah ve miras ile ilgili o kadar çok ayet varken neden, peygamberimiz zamanında uygulandığı söylenen muta ile ilgili ayet inmemiştir.
Allah zinayı haram kıldığı halde neden muta ile ilgili yasaklama veya belli bir süre izin verilmesi konusuna değinmemiştir.
Peygamberimizin muta haricinde kuran'da belirtilmemiş bir şeyi haram kıldığı ile ilgili bir bilgi varmıdır?
bu konulardaki cevabınızı lütfen mailime de atarmısınız.mut
24.07.2011Muta nikahı sizin mantığınıza yatıyor mu acaba? DEVE KUŞU gibi.. içinde kuş geçiyor diye uçacağını düşünmek ne kadar ahmaklıksa muta nikahı içinde nikah geçiyor diye nikah sınıfına koymakta ahmaklıktır.. Muta dediğiniz şey Bugün fuhuşhanelere, pavyonlara , kerhanelere gidip paralı cinsel ilişkiye girmekten hiç bir farkı yoktur!!! Kısaca zinadır.
misafir
12.07.2012biraz arastırın arkadaslar .. muta nikahı Peygamber Efendimiz (s.a.v) zamanında savaşlarda görev olan erkekler (savaşlar uzun süreli olduğu için) başkalarına kötü gözle bakmasınlar bakanlar ya da bakılanlar günaha girmesin diye yapılan birşeydir .. nikahına böylelikle alır. daha sonra sahabeler bunu kötü amaçla olur olmaz zamanlarda kullandıkları için Peygamber Efendimiz (s.a.v) haram kılmıştır.
İbni Sebeye Cevaplar
- Abdullah bin Sebe kimdir?
- Alimleri taklit nimeti
- Birbirlerini çok seven insanlar
- Dinimiz zahire göre karar verir
- Farklı ictihadlar rahmettir
- Fitnelerden uzak durmalıdır
- Geçici nikâh haramdır
- Hazreti Ali’yi sevmeyen var mı?
- Hulefai raşidine tabi olun
- İbni Sebe alimlere saldırıyor
- İbni Sebe sahabeye saldırıyor
- İbni Sebe’nin kitabı
- İbni Sebe’nin sorularına cevaplar
- Kur'an-ı kerim değişmemiştir
- Kur’an-ı kerimde neshin mahiyeti
- Müta ve muvakkat nikah bâtıldır
- Mütada iddet var mı?
- Mütada talak ve miras yoktur
- Sebecilerle Yahudilerin benzer inanışları
- Şamlı ve şanlı raviler
- Tavşan, Yahudi ve Hurufiler
- Yehova Şahitleri ve Selefiye