Hayrettin Karaman'ın fetvaları güvenilir mi
Fakat 70-80 li yıllarda bir çok akadamik çevrede olduğu gibi Hayrettin Karaman'da arap-vahhabi etkileri görünmekteydi. Ve türkiye kökenli islami camiaya karşı da negatif bir tutum olduğu bilinen bir isimdi.. Eski zamanın Şerreddini..
Vahhabi arap sermayesi ülkemizdeki vahhabi gönüllülerine daha çok fırsatlar verebiliyor..
Hayrettin karaman'ın yazıları ve yorumları fikir sahibi olmak için takip edilebilir. Değerlendirilebilir. fakat yine de kesinlikle güvenerek okuyabilirsiniz diye bir değerlendirme yapmamız imkansız..
Süzgeçten geçirerek farklı alternatif kaynaklar bakılarak incelemekte fayda var..
Biz bu konularda değerlendirmeyi ziyaretçilerimizin yorumlarına bırakıyoruz.
Tarafsız olarak elimizden geldiği kadar yayınlamaya çalışacağız!
Hayrettin Karaman'ın fetvaları güvenilir mi yorumları
kül kedisi
07.09.2011ne kadar guvenilir !!!!
misafir
12.11.2011Asla güvenilmez kendini müştehit sanan sapık fetvelarıyla milleti ifsat eden birisi Allahü Teala şerrinden muhafaza etsin milletimizi.72 bidat ehlin birisi ehli-sünnet değil.
misafir
04.03.2012Hayrettin Karamanı tanımak istiyorsanız http://www.haber7.com/haber/20120304/Hz-Muhammed-Ali-istiyorsa-kizimi-bosasin.php bu haberi okuyun.
Olmayan hadisi uydurup millete yutturmaya kalkan tuhaf bir alim.
Peygamber efendimiz demiş ki Ali eğer evlenmek isityorsa önce kızımı boşasın?
Böyle bir hadis yok hiçbir yerde ama vatandaş millete yutturmayı beceriyor.
kaynak vermeden fetva veren tuhaf bir şahıs.mehmet catallar
30.06.2012حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى حَدَّثَنَا أَبُو الْيَمَانِ أَنْبَأَنَا شُعَيْبٌ عَنِ الزُّهْرِىِّ أَخْبَرَنِى عَلِىُّ بْنُ الْحُسَيْنِ أَنَّ الْمِسْوَرَ بْنَ مَخْرَمَةَ أَخْبَرَهُ أَنَّ عَلِىَّ بْنَ أَبِى طَالِبٍ خَطَبَ بِنْتَ أَبِى جَهْلٍ وَعِنْدَهُ فَاطِمَةُ بِنْتُ النَّبِىِّ صلى الله عليه وسلم فَلَمَّا سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَاطِمَةُ أَتَتِ النَّبِىَّ صلى الله عليه وسلم فَقَالَتْ إِنَّ قَوْمَكَ يَتَحَدَّثُونَ أَنَّكَ لاَ تَغْضَبُ لِبَنَاتِكَ وَهَذَا عَلِىٌّ نَاكِحًا ابْنَةَ أَبِى جَهْلٍ . قَالَ الْمِسْوَرُ فَقَامَ النَّبِىُّ صلى الله عليه وسلم فَسَمِعْتُهُ حِينَ تَشَهَّدَ ثُمَّ قَالَ « أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّى قَدْ أَنْكَحْتُ أَبَا الْعَاصِ بْنَ الرَّبِيعِ فَحَدَّثَنِى فَصَدَقَنِى وَإِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ بَضْعَةٌ مِنِّى وَأَنَا أَكْرَهُ أَنْ تَفْتِنُوهَا وَإِنَّهَا وَاللَّهِ لاَ تَجْتَمِعُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ وَبِنْتُ عَدُوِّ اللَّهِ عِنْدَ رَجُلٍ وَاحِدٍ أَبَدًا » . قَالَ فَنَزَلَ عَلِىٌّ عَنِ الْخِطْبَةِ .
-----------------
...Ali bin el-Hüseyn (bin Ali bin Ebi Tâlib)’den rivayet edildiğine göre: el-Misver bin Mahreme kendisine şöyle demiştir: Ali bin Ebi Talib, Peygamber (S.a.v.)’in kızı Fâtıma ile evli iken Ebû Cehil’in kızı ile evlenmek istedi. Fâtıma, bu durumu işitince Peygamber (S.a.v.)’in yanına vararak; (Babacığım kızlarına eziyet edildiğinde) onlar için senin kızmadığını herkes söylüyor. Bak İşte Ali, Ebû Cehil’in kızı ile evlenmek üzeredir, dedi. Misver demiştir ki: Bunun üzerine Peygamber (S.a.v.) kalktı (bir hutbe okudu. Hutbesinde) şehâdet getirdikten sonra şöyle buyurduğunu işittim: “Besmele, hamd ve şehâdetten sonra (bilmiş olun ki:) Ben (kızım Zeyneb’i) Ebül-Âs bin er-Rabia nikâh ettim. O bana (Zeyneb üzerine evlenmiyeceğine) söz verdi ve bana karşı (verdiği sözde) doğru davrandı. Ve şüphesiz Muhammed’in kızı Fâtıma benden bir parçadır. (Aranızda dolaşan söylentiler gibi şeyler yüzünden) onu bir hatâya düşürmenizi çirkin görürüm. Allah’a yemin ederim ki, hiç bir zaman Resûlullah’ın kızı, Allah’ın düşmanı (Ebû Cehil)’in kızı ile beraber bir erkeğin nikâhı altında birleşemez.” Râvi demiştir ki: Bunun üzerine Ali, Ebû Cehil’in kızını istemekten vazgeçti.”
İbn Mâce, Nikah, 56niksarli60
26.07.2012kendini müctehid sanneden biri :)
misafir
07.08.2012Kendini hâşâ mezhep imamı zanneden, belli bir mezhebe tabi olmayan, canının istediği konuda kafadan fetva veren, site ve kitaplarında hiçbir alimin ve evliyanın kitabından alıntı ve NAKİL yapmayan birisi.. Allahü teala kendi kafasından uydurduğu fetvalara uymaktan müslümanları korusun.. amin...
alimuaviye ömeroğlu
22.01.2013olmayan dinlerle şanlı islamı bir tutup dinler arası diyaloğ küfrünü savunan.sapıtan kendini müçtehid sanan itikadi sapık karaman....ben muaviyeyi sevmek mucburiyetinde değilim.diyor..hz.muaviye ra..efendimizi sevmeyeni 4 halifede sevmez.ehl-i beytte sevmez,tüm sahabe efendilerimizde sevmez..şanlı peygamberimizde sevmez..Allahütealada sevmez..ve o kişiyi rabbim sapıttırır.dünya ve ahirette rezil eder.rahmetli büyük ehl-i sünnet alimi ahmed davudoğlu hocamızada karşı gelmişti...hocası olduğu halde saygısızlık yapmıştı..mezhebsiz,diyaloğ küfrünü savunan bid'at ehli karamanın eserleri,sözleri zehirlidir.tehlikelidir..arslandan kaçar gibi kaçınız..hadis-i şerif.."bid'at ehlinin sohbetinden arslandan kaçar gibi kaçınız"...
misafir
10.03.2013bir müslüman hakkında bırakın müslümanı herhangi bir insan hakkında elimizde kesin deliller olmadan, olsada bu kesin delillerin hangi niyetle ve amaçla yapıldığını bilmeden konuşmak bir müslümana yakışmaz diyorum ben. biz sıradan bir müslüman kardeşiniziz. çünkü Alluhu Teala müslümanları ayetle kardeş kılmış. kardeşin kardeşe sui zan yapması doğru bir davranış değil. Yüce Mevla zannın çoğundan kaçınınız diyor...bakıyorum neredeyse hayrettin karaman hocayı kafir ilan edeceksiniz...le ilahe illallah diyene zulmetmeyiniz diyor Peygamberimiz(s.a.v), gördüğüm kadarıyla zulüme varacak yorumlar var sitede...İmamı azamın görüşüne göre bir insanın 99 tane küfre dalaalet eden işi olsa 1 tane imana taalluk eden bir işi olsa biz o insana kafirdir diyemeyiz. bu böyle iken bir müslümanı sanki cehennemi garanti altına almış gibi konuşmak yanlış diye düşünüyorum.gıybet haramdır. benıimde bu yazımdan sonra gıybetimi edenler olabileceği görüşü ile belirteyim ben hayrettin karaman savunucusu değilim ama alimdir, bilgilidir, bizim onun yazıları hakkında yorum yapabilmemiz içinde en az onun kadar bilgi dağarcığımız olması lazım. yoksa alışagelmiş şekilde vahhabi,amerıkan yanlısı,bölücü vs. bu gibi şeyleri yakıştırmak kolay...